Basis

Klant moet klacht indienen voor deze verjaard is

Toegevoegd:
Basis

Leerdoelen:

Wanneer een klant een klacht heeft over een financieel product of financiële dienst, dan zal hij geneigd zijn zo snel mogelijk een klacht in te dienen bij de financiële dienstverlener. Soms realiseert een klant zich pas na lange tijd dat het product of de dienst niet overeenstemt met zijn wensen. Er kunnen soms jaren overheen gaan, voordat de klant zich dit realiseert. Het kan dan zo zijn dat de klacht ‘verjaard’ is. Dat wil zeggen dat als de klant alsnog een klacht indient, deze te laat wordt ingediend om nog in behandeling genomen te kunnen worden.

Het Kifid publiceerde op 3 april 2020 een zevental uitspraken, waarin een verjaringstermijn een rol speelt.

U bent niet ingelogd

Om de volledige inhoud van dit artikel te kunnen zien dient u te zijn ingelogd. Heeft u nog geen account? Registreer dan vandaag nog voor een gratis proefabonnement!

Inloggen met mijn account Ik ben een nieuwe gebruiker